Artikel Kesihatan

Tips Untuk Diamalkan Sepanjang Berpuasa

Tips Untuk Diamalkan Sepanjang Berpuasa

Dalam post ini Shai kongsikan tips yang biasa diamalkan untuk maintain bertenaga sepanjang bulan puasa. Mana tak nya, masa bulan ni doa cepat makbul, banyak berkat dll, kalau boleh tak nak terbazir dengan lembik dan mengantuk sepanjang hari. Kalau boleh dari hari pertama bulan puasa […]

Terkencing Tiba-Tiba,  Punca dan Cara Merawatnya

Terkencing Tiba-Tiba,  Punca dan Cara Merawatnya

terkencing tiba-tiba Ia antara isu yang biasa berlaku di kalangan wanita sebenarnya, namun sebab isu ini terlalu peribadi menyebabkan kita rasa tak perlu nak jumpa doktor atau cari penyelesaiannya dengan anggap “alah..nanti baik lah tu”.

Kebaikan Mengamalkan Detoks Secara Berkala

Kebaikan Mengamalkan Detoks Secara Berkala

Biasa kita dengar tentang detoks ni kan? Dan terbukti, mengamalkan detoks secara berkala mampu membantu tubuh kita untuk kekal optimum fungsinya dalam hidup seharian. Yelah, realitinya, tak ramai antara kita boleh komited untuk makan yang sihat, minum air masak sahaja, dan sentiasa aktif – kadang-kadang […]

7 Rahsia Kurus Orang Melayu Yang Boleh Kita Amalkan

7 Rahsia Kurus Orang Melayu Yang Boleh Kita Amalkan

Satu benda yang Shai nampak dalam aspek kesihatan dalam budaya Melayu ini adalah bagaimana diorang jaga betul-betul bentuk badan, kesihatan (untuk sentiasa bertenaga), dan secara tak langsung, awet muda dan kuat daya ingatan.

Jenis-Jenis Perut Boroi: Punca Dan Penyelesaiannya

Jenis-Jenis Perut Boroi: Punca Dan Penyelesaiannya

  Jika anda baca artikel ini, kemungkinan besar samada anda sendiri, atau seseorang yang rapat dengan anda mengalami masalah ini. Boroi, buncit, gemuk (atau panggilan manjanya) chubby, sesuatu yang kalau diberikan pilihan, pasti kita nak buang kan? Namun ia bukan semudah begitu sahaja sebab perut […]

Pembinaan Otot Dan Wanita

Pembinaan Otot Dan Wanita

Ramai wanita keberatan nak bersenam sebab takut nanti badan mereka naik berketak-ketak macam atlit bina badan – hilang ciri-ciri feminin gitu. Baca lanjut, dan lihat bagaimana ia adalah suatu mitos yang menghalang daripada potensi anda mendapatkan tubuh yang mantap.


Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial