Tag: 101

Kos Untuk Berdiet Dan Kurus. Berapakah Sebenarnya?

Kos Untuk Berdiet Dan Kurus. Berapakah Sebenarnya?

Kita mesti terfikir, berapakah sebenarnya kos untuk berdiet dan kurus ni. Sebab nak kurus, atau nak dapatkan berat badan ideal ni bukan untuk sekali buat sahaja; ia memerlukan proses jangka panjang dan kalau dikira, ia lebih kepada solusi kekal.

Diet Kelaut? Apa Kena Buat Selepas Itu

Diet Kelaut? Apa Kena Buat Selepas Itu

Bila diet diet kelaut apa korang kena buat lepas tu? Diet kelaut ni adalah antara isu yang biasa kita alami, malah boleh kata ‘wajib’ sebenarnya bila kita dah tetapkan diri nak berdiet sekian-sekian untuk sementara waktu.

Diet Mengikut Jenis Tubuh Anda – 2

Diet Mengikut Jenis Tubuh Anda – 2

Sambungan kepada post sebelum ini, tentang diet mengikut jenis tubuh.

(more…)

Diet Mengikut Jenis Tubuh Anda

Diet Mengikut Jenis Tubuh Anda

Diet mengikut jenis tubuh ini, bermaksud bagaimana tubuh anda bertindak balas terhadap jenis makanan yang diambil, metabolisme, dan bagaimana sistem hormon anda berfungsi. Tak perlu rasa tidak adil terhadap kawan anda yang kurus keding melidi lagi. 

Tips Jimat Memilih Alatan Senaman Di Rumah

Tips Jimat Memilih Alatan Senaman Di Rumah

Post ini amat membantu jika anda mahu tahu tips jimat dalam memilih alatan senaman di rumah. Sebab tak semua orang ada kesempatan untuk bersenam di gim yang khas (mak-mak dan yang bekerja kan?), maka bersenam di rumah, dengan alatan yang sesuai adalah alternatif yang terbaik.

Bagaimana Jenis Tubuh Ada Kaitannya Dengan Kurus

Bagaimana Jenis Tubuh Ada Kaitannya Dengan Kurus

Kajian membuktikan terdapat kaitan signifikan antara jenis tubuh yang ada dengan aspek kurus. Iaitu, faktor ini perlu diambil kira dalam pemilihan diet pemakanan dan juga jenis senaman yang sesuai. Perasan kan kenapa ada kawan kita yang kurus tu makan banyak pun tak naik2 juga beratnya kan? Inilah sebabnya juga. (more…)


Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial