Tag: punca berat badan naik

Soalan Yang Biasa Ditanya Ketika Diet Dan Kurus

Soalan Yang Biasa Ditanya Ketika Diet Dan Kurus

Tak semua orang berpengetahuan dalam bidang kesihatan ni, tapi tak bermakna kita nak sihat kan; jadi dalam proses kurus mengurus ni pasti ada banyak soalan yang kita terfikir dan nak tahu kat mana penyelesaiannnya. Khusus dalam post ini, min senaraikan soalan yang biasa ditanya ketika […]

3 Tips Mudah Untuk Hilangkan Perut Buncit

3 Tips Mudah Untuk Hilangkan Perut Buncit

Isu yang biasa kita alami kan, perut buncit tu dah kira biasa sangat dah sampai kita buat tak peduli selepas pelbagai cara yang dibuat tak menjadi, walau dalam hati harap sangat2 boleh leper balik macam masa muda dulu. Mungkin ada di antara yang dalam senarai […]

7 Rahsia Kurus Orang Melayu Yang Boleh Kita Amalkan

7 Rahsia Kurus Orang Melayu Yang Boleh Kita Amalkan

Satu benda yang Shai nampak dalam aspek kesihatan dalam budaya Melayu ini adalah bagaimana diorang jaga betul-betul bentuk badan, kesihatan (untuk sentiasa bertenaga), dan secara tak langsung, awet muda dan kuat daya ingatan. (more…)

Jenis-Jenis Perut Boroi: Punca Dan Penyelesaiannya

Jenis-Jenis Perut Boroi: Punca Dan Penyelesaiannya

  Jika anda baca artikel ini, kemungkinan besar samada anda sendiri, atau seseorang yang rapat dengan anda mengalami masalah ini. Boroi, buncit, gemuk (atau panggilan manjanya) chubby, sesuatu yang kalau diberikan pilihan, pasti kita nak buang kan? Namun ia bukan semudah begitu sahaja sebab perut […]

Bagaimana Stress Dan Tekanan Beri Kesan Buruk Untuk Kurus

Bagaimana Stress Dan Tekanan Beri Kesan Buruk Untuk Kurus

Stress sebenarnya beri kesan amat besar dalam kesihatan kita, apalagi sewaktu kita nak dapatkan berat ideal ni. Malah boleh dikatakan penjagaan diri secara mental agar tidak tertekan sewaktu dalam proses kurus juga memainkan peranan besar. Setuju tak?

Diet Mengikut Jenis Tubuh Anda – 2

Diet Mengikut Jenis Tubuh Anda – 2

Sambungan kepada post sebelum ini, tentang diet mengikut jenis tubuh.

(more…)