Tag: senaman

Senaman Selepas Bersalin, Apa Kebaikannya?

Senaman Selepas Bersalin, Apa Kebaikannya?

Nak buat rutin senaman selepas bersalin ni antara isu yang banyak ibu-ibu ketepikan dahulu. Namun manfaat senaman selepas bersalin tidak dinafikan, dan pastinya akan memudahkan anda menjaga anak dengan lebih berkesan.

Senaman Selepas Bersalin. Adakah Tubuh Anda Bersedia?

Senaman Selepas Bersalin. Adakah Tubuh Anda Bersedia?

Bila dah terdetik waktu sesuai untuk buat senaman selepas bersalin, pastinya kerana demi mendapatkan bentuk tubuh ideal sentiasa jadi idaman kita. Kalau boleh, lagi mantap dari sebelum ini kan?

Cara Menghasilkan Rutin Senaman Sendiri

Cara Menghasilkan Rutin Senaman Sendiri

Ada ke cara nak menghasilkan senaman sendiri? Ada di antara kita yang sibuk dengan pelbagai u  rusan sehingga tidak mempunyai masa untuk bersenam. Nak pergi gim? Entah bilanya nak pergi kerana ada sahaja urusan/tugas yang menanti. Maka pilihan lain pastinya dengan bersenam di rumah. Pilihan terakhir daripada tidak langsung kan? Namun bagaimana untuk kita buat jadual senaman kita sendiri agar kita konsisten sehingga mencapai target kurus kita? Baca di sini.

(more…)

Amalan Senaman Memudahkan Kelahiran

Amalan Senaman Memudahkan Kelahiran

Detik waktu kelahiran adalah momen yang agak mendebarkan ibu, dan pastinya tidak mahu lama-lama sewaktu dalam proses bersalin. Sakit kot. Kalau boleh nak sakit kontraksi tu sekali, dalam 10 minit terus – puf – keluar anak macam torpedo. Hehe agak hiperbola sedikit tapi korang faham […]


Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial