Tag: senaman

Koleksi Infografik Senaman

Koleksi Infografik Senaman

Kalau korang betul-betul takda idea nak mulakan senaman bagaimana, mungkin post ini boleh membantu korang dengan koleksi infografik senaman yang mudah, tanpa gunakan apa-apa alatan lain.

Untuk Newbies: Bagaimana Merangka Jadual Senaman

Untuk Newbies: Bagaimana Merangka Jadual Senaman

Soalan umum yang biasa Shai dapat dalam konsultasi (yang lepas-lepas punya, ataupun melalui Weightloss Workbook ni) ialah bagaimana nak rangka jadual senaman yang sesuai dengan diri. Yelah, setiap orang tak sama hidupnya, jadi kena adjust sesuaikan diri juga dalam aspek kesihatan ni.

Hilangkan Cramp Selepas Bersenam

Hilangkan Cramp Selepas Bersenam

Tak kira bersenam atau tidak, Isu cramp ini biasa dialami setiap kali kita melakukan suatu aktiviti berat, dan serius ia agak menyakitkan. Baca lanjut post ini untuk ketahui punca, jenis (jenis cramp pun ada?), serta cara merawat cramp ini. (more…)

Berjalan Sahaja Pun Boleh Kurus

Berjalan Sahaja Pun Boleh Kurus

Sungguh. Berjalan pun boleh kurus sebenarnya. Sebab ia pun dikira sebagai satu aktiviti, dan mana-mana aktiviti yang buat tubuh kita bergerak pastinya membantu kita untuk turunkan berat badan. Dah tu, kenapa kita mula berjalan sejak ‘ada kaki’ lagi tak kurus-kurus pun sampai hari ni? Baca […]

Apa Akan Jadi Jika Saya Menyanyi Ketika Workout?

Apa Akan Jadi Jika Saya Menyanyi Ketika Workout?

Tajuk yang agak menarik, tapi semua orang yang workout di rumah buat gini kan? Menyanyi ketika workout didapati bukan sekadar menyeronokkan, malah ada manfaat tambahan pada tubuh anda sendiri.

Senaman Selepas Bersalin, Apa Kebaikannya?

Senaman Selepas Bersalin, Apa Kebaikannya?

Nak buat rutin senaman selepas bersalin ni antara isu yang banyak ibu-ibu ketepikan dahulu. Namun manfaat senaman selepas bersalin tidak dinafikan, dan pastinya akan memudahkan anda menjaga anak dengan lebih berkesan. (more…)


Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial