Penurunan Berat Sampai 10kg Sebulan, Bagus Ke?

Penurunan Berat Sampai 10kg Sebulan, Bagus Ke?

Biasa tengok produk yang tawarkan hasil penurunan berat berkilo dalam seminggu sebulan ja kan? Walaupun dengan gambar testimoni yang tunjukkan perbezaan ketara yang biasa buat kita terliur tengok, kita terfikir jugak adakah bagus kesannya untuk kita? Contoh penurunan berat laju yang dimaksudkan di sini adalah…

Guna produk kurus dalam diet. Wajib ke?

Guna produk kurus dalam diet. Wajib ke?

Salah satu benda yang sinonim dengan proses kurus di sini adalah penggunaan produk kurus dalam berdiet. Penting ke produk ni sebenarnya bila kita nak start diet2 ni? Apa yang dimaksudkan produk kurus Produk kurus yang dimaksudkan boleh bawa kepada maksud yang umum, yang mungkin boleh…

Kulit menggeleber selepas kurus tak nanti?

Kulit menggeleber selepas kurus tak nanti?

Ni mesti antara isu yang korang terfikir kan? Ye lah, apa jadi dengan kulit jika menggeleber selepas kurus nanti? Mana tak nya, bila badan dah makin slimn, ap[a jadi dengan kulit yang berlebihan tu nanti? Mengapa keadaan kulit menggeleber selepas kurus berlaku? Isu ini berlaku…

Tips Mudah Membuang Berat Air

Tips Mudah Membuang Berat Air

Biasa kita dengar orang yang berjaya turunkan berat badan dengan cepat adalah berat air yang dibuang kan; sebab walaupun badan kita ada 70% air sekalipun, berat air yang dimaksudkan adalah yang berat berlebihan yang buat kita membuncit tu. Dan tak perlu sebenarnya lebihan berat air…

Makan Sebab Emosi – Emotional Overeating Ni Tak Boleh Dibuat Main

Makan Sebab Emosi – Emotional Overeating Ni Tak Boleh Dibuat Main

Untuk yang baca artikel ni, mungkin korang pernah atau sedang alami isu di mana asal korang alami satu emosi yang tinggi (tak kira sedih, merajuk, atau marah) korang otomatik akan isi pinggan dengan makanan yang banyak untuk makan. Betul tak? Itu yang kita panggil sebagai…

Berat Badan Naik Mendadak? Tips Untuk Membetulkan Metabolisme

Berat Badan Naik Mendadak? Tips Untuk Membetulkan Metabolisme

Perasan tak kenapa ada banyak isu berat badan naik mendadak? Dalam aspek berdiet ni metabolisme jadi salah satu komponen yang perlu dibincangkan sekali sebab besar kesannya kepada diet korang kalau faktor ni pun tak jaga. Jika tak, berat yang berjaya diturunkan lepas berdiet bagai nak…