Senaman

Cara Menghasilkan Rutin Senaman Sendiri

Cara Menghasilkan Rutin Senaman Sendiri

Ada ke cara nak menghasilkan senaman sendiri? Ada di antara kita yang sibuk dengan pelbagai u  rusan sehingga tidak mempunyai masa untuk bersenam. Nak pergi gim? Entah bilanya nak pergi kerana ada sahaja urusan/tugas yang menanti. Maka pilihan lain pastinya dengan bersenam di rumah. Pilihan […]

Maksud Senaman Kardio Dan Manfaatnya

Maksud Senaman Kardio Dan Manfaatnya

Senaman kardio adalah salah satu daripada jenis senaman yang sangat baik diamalkan dalam kehidupan seharian, kerana manfaatnya kepada kesihatan kita, khususnya di bahagian jantung.

Amalan Senaman Memudahkan Kelahiran

Amalan Senaman Memudahkan Kelahiran

Detik waktu kelahiran adalah momen yang agak mendebarkan ibu, dan pastinya tidak mahu lama-lama sewaktu dalam proses bersalin. Sakit kot. Kalau boleh nak sakit kontraksi tu sekali, dalam 10 minit terus – puf – keluar anak macam torpedo. Hehe agak hiperbola sedikit tapi korang faham […]

Pembinaan Otot Dan Wanita

Pembinaan Otot Dan Wanita

Ramai wanita keberatan nak bersenam sebab takut nanti badan mereka naik berketak-ketak macam atlit bina badan – hilang ciri-ciri feminin gitu. Baca lanjut, dan lihat bagaimana ia adalah suatu mitos yang menghalang daripada potensi anda mendapatkan tubuh yang mantap.

7 Kebaikan Senaman Strength Training Untuk Tubuh Anda

7 Kebaikan Senaman Strength Training Untuk Tubuh Anda

Sebut tentang senaman, pasti ada yang mengelak nak buat. Selalu kita mesti kata takda masa, tak perlu, dan kita dah sihat dah pun sebenarnya. Rutin strength training sangat bagus dilakukan dengan konsisten, kerana manfaatnya yang bersifat menguatkan dan melindungi. Awet muda itu haruslah. Baca lanjut, […]

Strength Training: Senaman untuk Wanita

Strength Training: Senaman untuk Wanita

Strength training, komponen yang tidak asing lagi dalam rutin senaman untuk wanita, dan sentiasa digabungkan dengan senaman kardiovaskular kerana rutin ini ada manfaat dan tujuannya tersendiri. Namun kita banyak mengelak daripada melakukan rutin ini kerana takut badan jadi mengembang dan sado. Benarkah?