Boleh Diastasis Recti  Sembuh Semula?

Boleh Diastasis Recti Sembuh Semula?

Dalam post sebelum ini kita kongsikan tentang diastasis recti dan secara ringkas bagaimana nak sembuhkannya. Sebab ia agak menganggu selain rupa luaran, ia juga boleh beri kesan dekat aspek lain tau. Baca lanjut kenapa. Tentang Diastasis Recti Secara Ringkas Isu diastasis recti ini datang daripada…

Kaedah Memasak Yang Sihat

Kaedah Memasak Yang Sihat

Kita tahu aspek makanan mainkan peranan majoriti dalam proses kurus kita. Dan pada masa sama kaedah memasak yang kita gunakan juga mainkan peranan sebab ia akan berikan kesan kepada nutrisi dalam makanan tersebut. Jadi kaedah memasak yang sihat yang mana sesuai untuk berdiet ni? Sebab…

Punca Berat Badan Statik Berlaku Bila Berdiet

Punca Berat Badan Statik Berlaku Bila Berdiet

Ada beberapa punca berat statik yang kita kena alert agar bila ia berlaku, kita tahu macam mana ia datang, dan (haruslah) apa yang kena dibuat agar kita boleh skip fasa tersebut. Sebab apa, kalau dah statik, kita berpantang diet macam mana pun, berat tetap tak…

Bolehkah Saya Berdiet Atkins Kalau Ada Gastrik?

Bolehkah Saya Berdiet Atkins Kalau Ada Gastrik?

Terfikir samada ada kalau korang boleh berdiet atkins kalau ada gastrik? Sebab sakit gastrik ni biasa berlaku dalam masyarakat kita – dijangka juga lah benda ni sebab ia berpunca dari pemakanan dan pastinya kalau korang mengalami sakit gastrik ni, terfikir apakah diet atau cara pemakanan…

Senarai Minuman Detoks Yang Mudah Dari Dapur

Senarai Minuman Detoks Yang Mudah Dari Dapur

Banyak minuman detoks yang ada di pasaran dan juga resipi yang buat kita terfikir kat mana nak cari, ini dia resipi minuman detoks yang mudah dari dapur kita sahaja.